Veckobrev vecka 15 / 2016

Rotary Strömstad Veckobrev Vecka 15/2016

Ordinarie lunchmöte: Måndag 11 april 2016

Närvarande 13 st medlemmar och 2 st gäster

President Martin Karlsson hälsade alla välkomna.

Ulla Renström informerade om distriktskonferensen som hon besökte under lördagen. På konferensen gavs presentationer av några pågående projekt inom Rotary varav Panziprojektet är ett. Ulla höll tillsammans med Lars Sjöblom, Munkedals Rotaryklubb ett föredrag om 15 minuter. Martin tackade Ulla för hennes insats.

På temat Panziprojektet så kommer klubben att få besök av Tommy Sandén från Örebro- Engelbrekts Rotaryklubb måndag den 25/4 kl 18:30.

Martin var själv dagens föredragningshållare. Temat var Skatteinfo. Martin tog upp mycket nyttig information inom Skatteområdet. Det som togs upp var bland annat vad man bör/kan tänka på inför deklaration med olika tips på avdrag mm. Martin tog även upp lite nyheter kring Rut- och Rotavdragen samt förändring av arbetsgivaravgifter. Det var ett intressant föredrag med mycket bra information.

Nästa möte blir kvällsmötet måndag den 25/4 kl 18:30 enligt ovan (inbjudan har kommit ut när ni läser detta brev).

Värt att notera inför sommarens program är att Lars Nordström kommer på besök den 4/7.

Noteringar av Mårten Oxenholt