Veckobrev vecka 9 / 2016

Rotary Strömstad Veckobrev Vecka 9/2016

Ordinarie lunchmöte: Måndag 29/2

Närvarande 13 st medlemmar och 1 st gäst

President Martin Karlsson hälsade alla välkomna till lunchmötet som denna gång var på skottdagen. Martin berättade att skottdagen tidigare inföll den 24 februari det år det var skottår, men den flyttades från år 2000 till den 29 februari tillika dagens datum.

Klubbens engagemang i Panziprojektet löper på bra vi är nu uppe i 62 000:- i insamlade pengar. Ulla fyllde i att Tommy Sandén från Rotary Örebro Engelbrekt, kommer att besöka Panzisjukhuset och den lokala rotaryklubben i Bukavu. Han kommer återkomma med rapport efter sin resa. Tanken är att han ska komma på besök till oss under våren för att delge oss status på projektet samt berätta om sin resa.

Dagens föredragshållare var Petra Hedin som höll sitt egoföredrag. Petra berättade om sin bakgrund både vad avser privatliv och arbetsliv. Det var ett mycket intressant föredrag.

Nästa möte är måndag den 14 mars då Mercedes Carnet kommer med sin livsberättelse med temat ”Från Cuba till Strömstad via Ryssland”.

Noteringar av Mårten Oxenholt