Veckobrev vecka 41/2018

Veckomöte den 8 oktober 2018

Ordinarie lunchmöte måndagen den 8 oktober 2018

Närvarande:  10 medlemmar och 4 gäster, varav 9 rotarianer

Helena hälsade de närvarande välkomna till dagens lunchmöte på sedvanligt sätt, där gäster först hälsades välkomna med en varm applåd.

Dagens föredragshållare var Lars Rosell, Vd på Vilokan. Lars är tidigare Rotarymedlem och konstaterade att det var 26 år sedan han blev medlem, och att han då var 26 år. Vi hoppas att se honom som medlem igen!

Vilokan Group är Strömstadsbaserat och har som mål att lösa industrins komplexa renings- och återvinningsbehov. De är organiserade i tre affärsområden: Solutions, Technology och Fluids. De står för framtagandet av tekniken, vilken sälj både som projekt eller som tjänst.

Nyligen invigdes Vilokans anläggning på Arlanda, vilken återvinner glykol. Anläggningen är en av de modernaste i världen där den uppsamlade vätskan renas till 99,98 % ren glykol – vilket gör den återbrukbar. Ett otroligt viktigt steg i strävan mot framtidens hållbara flygplatser.

Se filmen från invigningen här.

Avslutningsvis tackade Helena tillsammans med deltagarna dagens föredragshållare för ett oerhört intressant föredrag med en varm applåd. Helena hälsade alla välkomna till nästa lunchmöte som är den 22 oktober.

Noteringar av Helena Magnusson