Veckobrev vecka 35 / 2018

Veckomöte den 27 augusti 2018

Ordinarie lunchmöte måndagen den 27 augusti 2018

Närvarande:  7 medlemmar och 7 gäster, varav 6 rotarianer

Helena hälsade de närvarande välkomna till dagens lunchmöte på sedvanligt sätt, där gäster först hälsades välkomna med en varm applåd.

Dagens föredragshållare var Rolf Mikkelsen. Rolf - är en årligen återkommande gäst på våra möten från Borge Rotaryklubb och aktiv i ”Flying rotarians”. Dagens tema var just ”Flying rotarians” och konceptet runt Rotary Fellowships.

”Flying rotarians” eller som de officiellt kallar sig: International Fellowship of Flying Rotarians (IFFR) har 1200 medlemmar över hela världen. De delar intresset för flygning och luftfart, och medlemmarna består till stor del av piloter. Rolf är ordförande och har varit medlem sedan 1994. De är bland annat aktiva i MAF´s biståndsflygningar och utför missionsflygningar i U-länder. Mer information om IFFR finner Du här.

Rotary har en rad olika ”Fellowships” där man kan få vänner runt omkring i världen utifrån sitt yrke eller en hobby. Mer information finns här.

I samband med lunchmötet hölls även ett fyllnadsval inför detta verksamhetsår för de poster i styrelsen som saknar funktionär. Mårten Oxenholt valdes till skattmästare.

Avslutningsvis tackade Helena tillsammans med deltagarna dagens föredragshållare för ett oerhört intressant föredrag med en varm applåd. Helena hälsade alla välkomna till nästa lunchmöte som är den 10 september.

Noteringar av Helena Magnusson