Veckobrev vecka 43 2017

söndag 6 november 2016

MK

Veckomöte den 24 oktober 2016

Ordinarie lunchmöte: Måndag  24/10   Närvarande 14 st medlemmar.   President Martin Karlsson hälsade alla välkomna.

Vi hade meddelande från kommittén för lokala projekt som efterlyste hjälp med transporter i samband med Lucia. Det går att delta hela dagen eller delar av dagen. Anmälan görs till Ewonne.

Även Internationella kommittén lämnade en redogörelse för insamlingen till Panziprojektet. Totalt bidrar vi i Strömstad med 78 000 kr, som föreningen satt av till projektet och vi samlat in. Tillsammans med Munkedal RK kommer våra två klubbar i ett första läge att bidra med 100 000 kr till projektet. Ulla Renström rapporterade att hon även hade deltagit på Fredskonferensen i Örebro där Panziprojektet varit en del. Hon hade i samband med detta haft ett möte Panzigruppen i Örebro.

Nästa lunchmöte är den 7 november då Ewelina Von Mentzer kommer ha föredrag om sig under rubriken "Ewelina - det är jag".   Noteringar av Martin Karlsson